Om du vill locka folk till ditt arrangemang eller studiecirkel så kan du använda dig av våra fem tips för marknadsföring.

Skapa ett evenemang på Facebook 

En bra start är att börja med att skapa ett event på Facebook och bjuda in dem som kan vara intresserade. Vidare kan du även be dina vänner bjuda in ännu fler. Det är sedan lätt att kommunicera med dem som tackat ja om tider och annat som rör din studiecirkel eller andra event. 
 
Där kan du samla alla potentiella deltagare och även be dem bjuda in vänner som också kan vara intresserade. Det är lätt att sprida evenemanget och hålla koll på hur många som är intresserade. 

Skapa en affisch 

Med vårt affisch-verktyg (verksamhetsutvecklaren hjälper dig) kan du enkelt skapa en snygg affisch för att marknadsföra din studiecirkel. Tänk sedan på att sätta upp affischerna där du tror att din målgrupp rör sig. 

Kontakta lokaltidningen 

Redaktionerna på mindre tidningar består ofta av bara ett fåtal person som ska få ihop material till en hel tidning. Ett väl skrivet pressmeddelande har därför stor chans att komma med i tidningen då journalisterna inte har tid att skriva allting själva idag. Tänk på att inte bara försöka göra reklam för ditt event och NBV, utan tänk ur ett perspektiv som gör det till en läsvärd nyhet. I tidningarnas listor över vad som händer i helgen är det även bra att synas. 

Maillistor och nyhetsbrev

Har din avdelning ett nyhetsbrev så kanske du kan sprida din studiecirkel där. Varför inte skapa ett eget nyhetsbrev för studiecirkeln eller din förening? 

Syns på rätt ställen 

Olika målgrupper finns på olika platser. Fundera vart just din målgrupp finns, är det på facebook, instagram, lokala föreningslokaler eller andra samlingslokaler? Se till att finnas där din målgrupp finns.